В НБУ підрахували, що найбільше цього року подорожчали баклажани, кабачки та кавуни

В Нацбанку України вважають, що немає необхідності повертати держконтроль цін на соціальні продукти, до яких відносились молочні продукти, дешеві сорти хліба, крупи (загалом 21 категорія продуктів харчування).

«Не можна сказати, що зростання цін в цьому році якось пов’язано зі скасуванням цінового контролю з боку держави. На першому місці за зростанням цін в цьому році були баклажани, на другому — кабачки, на третьому — кавуни. Жоден з цих товарів не був суб’єктом цінового контролю і регулювання «, — заявив заступник глави НБУ Дмитро Сологуб, передає Униан.

За словами Сологуба, Нацбанк проводив аналіз і з’ясував, що ціни на соціальні продукти зростали досить повільно.

«Те, що інфляція вже тричі за рік переглядається НБУ в сторону підвищення – це більшість людей не помітить. А от те, що причиною не прогнозованої інфляції є соціальні продукти харчування, помічають усі.» — вважає директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.

Він повідомив, що за останні чотири роки ціни на продукти зросли в два рази. Головними драйверами їх зростання були девальвація гривні та інфляція.

«Ціни на практично всі продукти харчування, за винятком овочів борщового набору та чорного і білого хліба масових сортів, вирівнялися з цінами країн Східної Європи «, — уточнив Дорошенко, додавши, що при цьому доходи у більшості українців впали.

«Якщо в листопаді 2013 року середня зарплата в Україні становила 3268 грн (408,5 дол.), То у вересні 2017 року — 7351 грн (274 дол.)», — зазначив він.

Все це призвело до зниження купівельної спроможності, і, як наслідок, падіння обсягів виробництва продуктів харчування, особливо преміум-класу.

«За останні 4 роки у нас не залишилося жодної категорії продуктів харчування, обсяги виробництва якої б не скоротилися. Скорочення відбулося навіть в обсягах виробництва соціальних сортів хліба і традиційного українського сала. Преміальний сегмент в продуктах харчування вже повністю помер у всіх категоріях продуктів — він уже відсутній як такий. Середній сегмент також практично вмер. Буквально все, що продається зараз в магазинах — це найнижчий ціновий сегмент «, — вважає Дорошенко.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *