Ужгородка

Новини Закарпаття

Зруйновані нафтобази: де взяти і як завозити пальне для потреб агросектору

Війна співпала з активною фазою посівної кампанії, коли потреба агросектора у пальному зросла в рази.

Близько 20 нафтобаз зазнали бомбардувань у різних регіонах України. Армія рф цілеспрямовано намагається знищувати українську паливну інфраструктуру з перших днів війни, наразі ці дії посилилися. Війна співпала з активною фазою посівної кампанії, коли потреба агросектора у пальному зросла в рази, пише Agravery.

Україна була і є залежною від імпорту ПММ. До війни 75% дизельного пального в Україну надходило з рф, тепер ланцюги поставок потрібно змінювати. В агросекторі і не тільки одразу відчули дефіцит пального. Другим ударом стало активне бомбардування нафтобаз, яке не припиняється по сьогодні, згідно з регулярними повідомленями місцевих ОДА.

Кооператив ПУСК налічує 75 господарств, землі яких розташовані у 12 регіонах та сумарно складають близько 200 тис. га. Завдяки кооперації агровиробники мають кращі можливості по забезпеченню ТМЦ, чому сприяє спільна закупівля мінеральних добрив, палива, ЗЗР. Під час війни запаси рятують, але є втрати від бомбардувань.

За словами виконавчого директора ПУСК Олександра Буюклі нові поставки пального отримують з різних країн, але переважно — з Литви, Польщі, Румунії. З перелічених трьох країн пальне надходить залізницею та бензовозами. Основна задача кооперативу — поставити паливо на період посівної, але акумулювати великі запаси ПММ є небезпечним з огляду на загрозу можливих бомбардувань.

Всеукраїнська Аграрна Рада (ВАР) та благодійний фонд SaveUA ще у березні закликали європейську спільноту допомогти Україні, забезпечивши її паливом. Сьогодні триває їх сумісна робота над забезпеченням пальним автотранспорту громадян та аграріїв, але палива не вистачає.

ВАР знаходиться у постійному пошуку нових партнерських стосунків за кордоном, щоб завозити ПММ, працюємо разом з міжнародним фондом SAVEUA над організацією поставок дизельного пального в Україну.

ВАР знаходиться у постійному пошуку нових партнерських стосунків за кордоном, щоб завозити ПММ, працюємо разом з міжнародним фондом SAVEUA над організацією поставок дизельного пального в Україну.

Офіційні заяви Мінекономіки, Міненергетики, Мінагрополітики та прем’єр-міністра, зроблені за останній тиждень, зводяться до одного: дефіцит пального є та Україна його подолає, посівна буде забезпечена. Щодо конкретного механізму розв’язання проблеми – пояснень немає. Одночасно експерти аграрних ринків оцінюють дії держави здебільшого у позитивному розрізі.

Читайте також: Кабмін назвав заходи, які направлені на покращення посівної

Нагадаємо, російські війська нищать  українські нафтобази і НПЗ. Що буде з ринком палива та чи є план Б в України розповів директор Консалтингової групи А-95, експерт із енергетики Сергій Куюн.

Кабінет Міністрів ухвалив низку рішень, які полегшують доступ виробників сільгосппродукції до, зокрема, пального, пестицидів та агрохімікатів в умовах воєнного стану.

Анна Лиса

Джерело: Landlord

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Нагору