Ужгородка

Новини Закарпаття

Ринки Азії і Африки перспективні для експорту продуктів харчування, збагачених вітамінами та мінералами

Експортні ринки потребують фортифікованих продуктів, оскільки це економічно вигідний спосіб покращити якість харчування.

Фортифікація продуктів харчування – практика цілеспрямованого збільшення вмісту вітамінів і мікроелементів в продуктах харчування для покращення поживних якостей їжі. Фортифікуючи продукти виробники додають до їх складу певні мікронутрієнти (вітаміни А,D, залізо, йод, цинк тощо). Передовсім йдеться про олійно-жирові та молочні продукти, пшеничне борошно, цукор, сіль.

«Експортні ринки потребують фортифікованих продуктів, оскільки це дієвий спосіб для бізнесу диференціювати свій продукт в ринковій конкуренції та додати здорову складову до доданої вартості», – зазначає директор зі збагачення харчових продуктів і партнерства BASF, Андреас Блютнер.

На глобальному рівні є значний попит на таку продукцію, адже понад 2 мільярди людей у світі не отримують достатньо вітамінів і мікроелементів. Це спричиняє не лише погіршення індивідуального здоров’я, а також збільшує витрати держав на охорону здоров’я і знижує загальну ефективність економіки.

Найбільшим попитом фортифікована продукція користується в країнах, які розвиваються, де населення особливо страждає від нестачі поживних мікроелементів. Водночас, потреба в збагачених продуктах харчування стосується і розвинених країн.

Приміром, йодована сіль застосовується в багатьох країнах, зокрема й Україні, в Західній Європі й США розвинена практика збагачення маргарину вітаміном А, молока – вітаміном D. Завдяки збагаченню залізом продуктів харчування для немовлят, в кількох країнах вдалось суттєво знизити ризик виникнення анемії.

Таке збагачення продукції не робить її значно дорожчою. Приміром, фортифікація соняшникової олії збільшує її вартість на 1 центр за 5 л.     

Серед перспективних напрямків для українського експорту – ринки Азії і Африки, які швидко ростуть. До речі, в більшості з цих країн фортифікація продуктів є обов’язкова. Тож, підприємствам, які бажають вийти на ці ринки, варто вже зараз вивчати вимоги по фортифікації і запроваджувати цю перспективну практику на підприємствах, щоб ефективніше конкурувати на глобальному ринку.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Нагору