Ужгородка

Новини Закарпаття

Ожинові прибутки: рентабельність вирощування ягоди перевищує 400%

За останні десять років світові продажі ягід подвоїлися, здебільшого, завдяки тому, що з’явились сучасні технології заморожування. Оскільки експерти вважають, що в наступні п’ять років ягідництво буде тільки збільшувати обсяги, то варто замислитись над перспективами цього бізнесу.

Найпопулярнішою ягодою в світі є полуниця. Обсяги продажів цієї ягоди найближчим часом будуть зберігатися на стабільно високому рівні. Далі, за обсягами продажів йдуть лохина і чорниця. Принаймні у США та Великобританії саме таким чином розподіляються частки ягідного ринку.

Малюнок 1. Структура внутрішніх продажів ягід на ринках США і Великобританії в 2017 році,%

  • дані сайту amsterdamproduceshow.com

Але окрім полуниці, споживачі все більше цікавляться малиною, ожиною та лохиною. Щодо ожини, то на сьогоднішній день найбільше цієї ягоди продається в Північній Америці — 65 тис. тон, з них 35 тис. тон припадає на США. В Європі ця галузь ягідніцтва менш розвинена. Щороку вирощується 47 тис. тон, з яких 27,5 тис. тон виробляє Сербія і 13 тис. тон — Угорщина. Великі плантації є в Великобританії, Німеччині, Румунії, Польщі, Хорватії, повідомлє Pro-consulting.

Україна впевнено зміцнює свої позиції на міжнародному ягідному ринку. За останні п’ять років експорт ягід з нашої країни виріс в чотири рази, до $ 12,5 млн. Потенціал на цьому напрямку ще далеко не вичерпаний, оскільки вітчизняні ягідники продають за кордон всього 8% врожаю.

Вирощування малини і ожини поступово набирає популярність серед українських аграріїв, але зростання ринку поки незначне і на ньому ще мало великих виробників. За 2016 рік збір малини і ожини збільшився в Україні на 5%, при цьому площа ягідних насаджень зменшилася.

Малюнок 2. Динаміка площ насаджень малини і ожини, 2011- 2016 рр., тис. га

*дані сайту Держстату України

Ці дані говорять про те, що нове підприємство з вирощування ожини не буде відчувати сильну конкуренцію і зможе продавати свою продукцію як на внутрішній ринок, так і на експорт. Компанія Pro-Consulting розробила детальний бізнес-план такого підприємства.

Для створення ожинової плантації потрібно 10 га підходящого грунту. Оптимально для розвитку ягоди придатні кліматичні умови південних регіонів України. При виборі місця розміщення важливо враховувати наявність транспортної інфраструктури для швидкої доставки врожаю споживачам.

Малюнок 3. Структура витрат на створення підприємства представлена ​​на діаграмі

Проект розрахований на сім років. Підготовчий етап — 9 місяців, а вже з липня другого року господарство почне продавати продукцію. Рентабельність продажів складає 65,3%, що означає що кожен долар доходу буде приносити підприємству більше 65 центів чистого прибутку.

В результаті виконання бізнес-плану, рентабельність інвестицій досягне 414%. Чистий прибуток перевищить розмір вкладених коштів в 4,14 рази.

 

Схожі статтіЕвгений Осипов, директор агробизнеса компании Кернел: «Своими разработками …Молочники збільшили прибутки на 9,5% з початку рокуФермери заробляють вирощуванням гарбузів на ХелловінЗ нового року зміняться гігієнічні вимоги до виробників свинини

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Нагору