Ужгородка

Новини Закарпаття

Якщо порти не будуть розблоковані, у липні на світовому ринку почнеться паніка – Микола Сольський

Справжні наслідки блокування українських чорноморських портів почнуться у липні 2022 року. Ціни на продовольство у європейських країнах зростуть щонайменше на 20-30%

Якщо українські чорноморські порти не будуть розблоковані найближчим часом, у липні на світовому продовольчому ринку почнеться справжня паніка. Про це під час сьогоднішнього брифінгу заявив міністр аграрної політики та продовольства України Микола Сольський.

“Поки трейдери просто дещо переплачують. А в середині літа почнеться жорсткий дефіцит на зерновому міжнародному ринку. Це відчують навіть у країнах Європи – через збільшення на 20-30% цін на м’ясо, яйця, молочні продукти тощо”, – сказав Сольський.

Міністр повідомив, що з 20 млн тонн зерна, що є у перехідних залишках минулорічного врожаю в Україні, приблизно половина (10 млн тонн) було законтрактовано закордонними покупцями. Тепер українські трейдери не можуть виконати зобов’язання, що вже призвело до зростання цін.

Поки Україна досить активно налагодила «коридор» через дунайські порти і румунський Констанцу. Але вже через місяць-два почнеться конкуренція з румунським, сербським, угорським зерном і трейдери будуть направляти баржі та вагони на його перевезення.

Читайте також: Агросектор увійшов до списку стратегічних напрямків діяльності банків державного сектору

При цьому «Сухі порти за західному кордоні не вирішують питання – є проблеми з переходом вузьку колію. Навіть заміна колісних пар проблему не вирішує, а контейнерні відправлення мають обмеження через обмежену кількість самих контейнерів та потужностей з їх обробки. Крім того, якщо розглядати напрям експорту через порти Польщі, то загальна їх потужність перевалки зерна – 3 млн т на рік. Це стільки, скільки українські порти обробляли за місяць. Більш перспективним є напрямок експорту через порт країн Балтії», – пояснив Микола Сольський.

Але тут, окрім пропускної спроможності транспортних коридорів, повстає питання дорогої логістики. Микола Сольський навів цифри: при відвантаженні кукурудзи через Констанцу, зерно з України продається по $200/т, в той час, як його ціна в європейських портах – 300-320 євро/т. Приблизно так само буде виглядати логістична «арифметика» і в портах країн Балтії.

Тобто єдиним реальним виходом, який не призводить до підвищення світових цін та збитків українських аграріїв, є розблокування чорноморських портів.

Нагадаємо, що перше судно з українською кукурудзою відправлене з порту Констанца.

Джерело: Landlord

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Нагору