Ужгородка

Новини Закарпаття

Фрахт суден у Чорному морі продовжить дорожчати після розблокування українських портів — аналітики

Аналітики переконані, що локальне зростання ставок не вплине на світові ціни на балкерні перевезення

Тарифи на чорноморських маршрутах, ймовірно, будуть підвищуватися — в основному через збереження військових ризиків і зростання вартості страхової гарантії безпеки суден. Такий прогноз наводиться у щотижневому огляді ринку Xclusiv Shipbrokers після укладання зернових угод між Україною, Туреччиною, Росією та ООН наприкінці липня, повідомляють “Порти України”.

Проте, аналітики переконані, що локальне зростання ставок не вплине на світові ціни на балкерні перевезення.

“Морська торгівля зерном становить близько 4% від загального обсягу морських перевезень, експорт українського зерна морем становив близько 10% від загального морського експорту зерна у 2021 році”, — наголошується у повідомленні брокерів.

Так, роблять висновок аналітики, навіть якщо обсяг українського експорту зерна буде на рівні 2021 року, це становить лише 0,4% від загального обсягу морської торгівлі. Втім, фактичний експорт досягне лише 70%-80% від рівня 2021 року, вважають брокери, що складе менш ніж 0,3% загального обсягу морської торгівлі.

На початку серпня страхова компанія Ascot і брокер Marsh спільно запустили програму, яка передбачає забезпечення покриття постачань зерна з українських портів у Чорному морі. Йшлося про покриття на суму до $50 млн за кожне судно.

22 липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі “Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та харчових продуктів з українських портів”, яка покликана частково розблокувати українські морські порти “Одеса”, “Чорноморськ” і “Південний” для експорту зерна та добрив.

Нагадаємо, раніше повідомлялось, що у Чорному морі біля румунського порту Суліна заятрягли близько 100 суден, чекаючи проведення через Сулінський морський канал. Це найзручніший і найглибший шлях до дунайських портів України, Румунії та Молдови.

Логістичні ланцюжки в рф перебували в складному стані й до початку війни в Україні, а з кінця лютого ситуація різко погіршилася. Європейський напрямок паралізовано як санкціями, так і нерозумінням їх структури та застосування постачальниками та транспортними компаніями, які часто відмовляються взаємодіяти з цілими групами вантажів.

Після блокування портів рф, наземні шляхи експорту залишились єдиним варіантом постачання зерна та олії у світ. Тож Укрзалізниця взяла на себе український експорт і одразу після вторгнення почала працювати над розширенням пропускної спроможності західних прикордонних переходів. Станом на 17 травня за поточний місяць, Укрзалізниця перевезла 768,3 тис. тонн зерна, 67, 6 тис. тонн рослинної олії та 63,4 тис. т шроту, макухи та лузги.

Анна Лиса

Джерело: Landlord

uzhik

uzhik

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Нагору