Ужгородка

Новини Закарпаття

Ризики вивезення українського зерна обійдуться у додатковий мільйон

З погляду економіки перевезень уже зараз видно, що страхові премії за так звані “екстравоєнні ризики” можуть підскочити приблизно до 5% ринкової вартості суден, що перевозять українське зерно

Крім безпосередньої воєнної загрози з боку рф для суден та їх екіпажів, вивезення українського зерна зіткнулося ще й з проблемами організаційного, політичного та економічного характеру. Про це повідомив фрахтовий оглядач, к.е.н. Валерій Войніченко для АПК-Інформ.

“Наприклад, грецькі судновласники навряд чи погодяться, щоб їхні балкери прямували в супроводі турецьких військових. А можлива відмова страховиків покривати ризики, пов’язані із заходами суден в українські порти, обмежать перелік прапорів задіяного під вивезення тоннажу до Туреччини, Ірану, Єгипту, Лівану, Індії, Пакистану і, можливо, Китаю з супутніми проблемами за типорозміром балкерів”, – пояснив він.

За словами експерта, з погляду економіки перевезень уже зараз видно, що страхові премії за так звані “екстравоєнні ризики” можуть підскочити приблизно до 5% ринкової вартості суден, що перевозять українське зерно, а це додаткові витрати в розмірі від 300 тис. до 1 млн USD, які будуть інкорпоровані у фрахтову ставку. Лондонські страховики Lloyd’s поки що так і не дали чіткої відповіді щодо розміру екстрапремії, посилаючись на необхідність “повного дотримання стандартних процедур”.

Як зазначив Войніченко, за підрахунками брокерів ISM, фрахтові ставки при вивезенні українського зерна супрамаксами та панамаксами будуть приблизно на 30 USD/т вищими у порівнянні з нормальними ринковими на короткому плечі (Середземномор’я) та на 40-45 USD/т дорожчими на довгому плечі (ПСА/Д.Схід).

“Тобто якщо при перевезеннях 50000-65000 тонн зерна з румунських чи болгарських портів на Александрію, чи Мерсін ставки становлять близько 21-22 USD/т, а з РФ – 30 USD/т, то з українських портів вони перевищуватимуть 50 USD/т. При перевезеннях таких самих партій зерна в Китай фрахт із Румунії/Болгарії становить приблизно 40-45 USD/т і 55-60 USD/т – з РФ, тоді як з України він, швидше за все, перевищуватиме 80 USD/т. Відповідно частка фрахтової складової в ціні C&F для українського зерна перевищить 20% у порівнянні з 7-12% для конкурентів із країн ЄС та 10-15% – із РФ, США, Аргентини та Бразилії (залежно від стану, віку, типорозміру, класу та специфікації тоннажу)”, – додав фрахтовий оглядач.

Нагадаємо, адміністраторка Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) Саманта Пауер заявила, що Україна та США працюють над “планом Б” відносно експорту українського зерна з країни після нападу росії на Одеський порт.

Стало відомо, що болгарські виробники зерна протестують проти дешевого імпорту з України. Вони вирішили перекрити дороги та наземні пункти пропуску.

Тим часом в ООН очікують значного зростання кількості суден, які мають намір експортувати українське зерно.

Landlord раніше повідомляв, окупанти вдарили по порту Одеси, де зберігалося зерно.

В  Україні планується створення міжнародного резервного фонду агропродукції.

Анна Лиса

Джерело: Landlord

uzhik

uzhik

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Нагору