Ужгородка

Новини Закарпаття

Вагонна складова парку УЗ здешевшає у 4 рази для аграріїв

Очікується збільшення середньої швидкості руху вагонів УЗ, що приведе до зменшення кількості діб використання вагона та до загального зменшення вартості використання вагонів

Правління АТ “Укрзалізниця” внесло зміни в “Порядок визначення та перегляду ставок плати за використання власних вагонів АТ “Укрзалізниця” та показники швидкості руху вагонів УЗ. Очікується збільшення середньої швидкості руху вагонів УЗ, що приведе до зменшення кількості діб використання вагона та до загального зменшення вартості використання вагонів. Про це повідомив заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Валерій Ткачов.

Так, зміни, які були внесені:

  • Затвердили новий розмір показників “Середня швидкість перевезення власного вагона Перевізника за одну добу”. Значно зросла швидкість руху вагонів УЗ, особливо в напрямку морських портів.
  • В експортному сполучені розділені показники швидкості вагона за напрямками — експортне сполучення через сухопутні переходи (разом з портом Рені) та експортне сполучення через морські порти (окрім Рені).
  • *порт Рені виключення тому, що перевезення вантажів до цього порту проводить через сухопутний перехід на кордоні України та Молдови — Могилів-Подільский — Велчинець.

    Змінили період оприлюднення та термін аналізу фактичних швидкостей руху вагонів УЗ.

    “Тепер швидкість буде визначатися за період в 1 місяць (з 26 числа попереднього місяця по 25 число включно поточного місяця) — раніше період був 3 місяці. Показник швидкості буде оприлюднюватися разом зі ставкою плати 26-29 числа місяця, який передую місяцю на який встановлюються ці показники”,— зазначив Ткачов.

    Також буде знято обмеження в максимальній швидкості руху вагона УЗ (скасовано граничний максимальний розмір показника середньої швидкості руху вагонів) —  раніше цей показник був не більше 320 км/доба.

    Внесли зміни й у відповідні договори з вантажовідправниками.

    Зазначені зміни набирають чинності з моменту прийняття рішення Правлінням та оприлюднення — 12.09.2022 р.

    Ткачов зазначив, всі ці зміни позитивно вплинуть на вантажовідправника, він буде платити менше за використання вагонів УЗ.

    “Наприклад, для вагона-зерновоза (ЗРВ) швидкість руху в експортному сполучені в напрямку морських портів збільшиться з 87 км/доба до 353 км/доба — майже у 4 рази (для маршрутних відправлень). Тобто, аграрій заплатить за меншу у 4 рази кількість діб використання вагона УЗ при цьому типу відправлення та виду сполучення”,—  пояснив він.

    Нагадаємо, АТ “Укрзалізниця” планує реалізувати три проєкти щодо діджиталізації вантажних перевезень у 2022 році.

    Укрзалізниця продовжує поступово нарощувати обсяги вантажних перевезень. У серпні, за оперативними даними, перевезено майже 10,8 млн тонн вантажів, що на 5% більше показника липня.

    Після чергових торгів на послуги використання вагонів-зерновозів “Укрзалізниці” ціна зросла майже у 10 разів.

    Раніше Міністерство інфраструктури України погодилося з пропозицією “Укрзалізниці” про підвищення тарифів на перевезення вантажів на 70%.

    Попри всі заходи з покращення зернової логістики, весь об’єм зернових та олійних вивезти у бажані терміни не вдасться. Експорт буде розтягнений у часі, тому потрібно працювати над можливостями довгострокового зберігання продукції. По це заявив перший заступник міністра агрополітики Тарас Висоцький.

    Анна Лиса

    Джерело: Landlord

    uzhik

    uzhik

    Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

    Нагору