Через море значно більше експортується через наявний зерновий коридор. Залізницею — все відносно стабільно
Потенціал перевезень вантажівками можна збільшити втричі, і логістика може бути на рівні 80 $/т на відміну від теперішніх 200 $/т. Про це заявив віцепрезидент з економічної освіти Київської школи економіки Олег Нів’євський.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Через море значно більше експортується через наявний зерновий коридор. Залізницею — все відносно стабільно. А ось вантажівками можна збільшити принаймні вдвічі, а то і втричі.
На конференції аграрних економістів Німеччини в Штутгарті (GEWISOLA) була окрема сесія про війну та наслідки, де німецькі трейдери говорили і про 50 км черги на кордоні — “це скандал”.
Нагадаємо, попри деблокаду українських портів, експорт українського зерна продовжують здійснювати вантажівки. Як результат, великі черги на кордоні показали необхідність у додаткових пунктах пропуску.
Через величезні затори на західному кордоні України, українські фермери додатково витрачають €80−90 на транспортування 1 тонни зерна.
Кількість вантажних автомобілів на українсько-польському кордоні постійно зростає через низьку пропускну здатність митниці з польської сторони.
Україна та Польща підписали меморандум про розробку інструментів сприяння торгівлі. Ним передбачено страхування вантажів.
Через здорожчання проходу Босфором постраждає російський експорт зерна.
Анна Лиса
Джерело: Landlord