Під час простою реально припустити вартість на рівні €300
Українські аграрії можуть втратити мільярди євро через проблеми з пропуском вантажівок на кордоні. Такі розрахунки Асоціації з агроторгівлі та Союзу зернотрейдерів Гамбурзької біржі (Der Agrarhandel) навів віцепрезидент з економічної освіти Київської школи економіки Олег Нів’євський.
Він зазначив, що за даними асоціації, простої на кордоні зменшують “оборотність” автівок більш ніж у 2 рази.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
“Вартість вантажівки в Німеччині на день — €600-700 (це зарплата, паливо тощо). В Україні це має бути близько €500 на день. Під час простою реально припустити вартість на рівні €300. Тобто 7-денний простій — це вже €2100 з вантажівки, або €84 на тонну вантажу (з розрахунку на 25 т вантажу)”, — пояснив він.
Водночас вартість доставки до Західної Європи складала €4500-5000 на вантажівку (вантаж 22 т), або €204-227 за тонну.
“За інформацією експедитора, близько 40% цієї вартості — простій на кордоні, тобто маємо ті самі 80-90 €/т. Ці €80-90 — це недоотриманий дохід сільгоспвиробників. На урожай 73 млн т — це €5,8 млрд євро”, — наголосив експерт.
Нів’євський зауважив, що ця проблема може бути фатальним сигналом для світового ринку, особливо в теперішній період незначних залишків.
Нагадаємо, попри деблокаду українських портів, експорт українського зерна продовжують здійснювати вантажівки. Як результат, великі черги на кордоні показали необхідність у додаткових пунктах пропуску. Міністр аграрної політики та продовольства України Микола Сольський розповів як наразі вирішується питання великих черг вантажівок на польсько-українському кордоні.
Через величезні затори на західному кордоні України, українські фермери додатково витрачають €80−90 на транспортування 1 тонни зерна.
Кількість вантажних автомобілів на українсько-польському кордоні постійно зростає через низьку пропускну здатність митниці з польської сторони.
Україна та Польща підписали меморандум про розробку інструментів сприяння торгівлі. Ним передбачено страхування вантажів.
Через здорожчання проходу Босфором постраждає російський експорт зерна.
Анна Лиса
Джерело: Landlord