На баланс регіонального ринку впливає зменшення постачань продукту з російських портів у Туреччину
З початку листопада українські трейдери констатували загострення ситуації з поставками дизельного палива Чорним морем. Брак пропозицій пального учасники ринку пов’язують зі зменшенням пропозиції з терміналу турецької компанії Opet, одного з найбільших операторів у регіоні, передає enkorr.
Зокрема дефіцит констатували дві великі українські роздрібні мережі, які шукали суднові партії ДП з температурою фільтрації -23 °C.
“Таким вимогам відповідає продукт індійського виробництва, але через закриття арбітражу постачань із цього напрямку майже немає”, — пояснює ситуацію трейдер, що спеціалізується на продажі дизпального в Рені.
Співрозмовник також зазначив, що на баланс регіонального ринку впливає зменшення постачань продукту з російських портів у Туреччину.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Наразі постачання з турецького термінала призупинено до 20 листопада, вільних партій немає. Так, напруження на ринку у найближчі три тижні зростатиме. Тому не виключено, що премії до середземноморських котирувань на наступні партії зимового дизелю зростуть з $100-110 до $120-130 за тонну.
На терміналах Болгарії ціни на дизельне пальне цього тижня не зазнали суттєвих змін. Автомобільні партії продукту на умовах EXW компанії продають за $1 215-1 265 за тонну. При продажі дизпального за формулою на основі триденного котирування FOB Med Italy премії складають $110-130.
Автомобільні партії зимового дизельного палива на східних паливних терміналах Польщі здешевшали до $1 280-1 330 за тонну через коливання північно-західних котирувань і зменшення обсягів премій для окремих покупців.
Українські імпортери також відзначають зменшення премій приблизно на $10/т для залізничних партій продукту, які буде відвантажено у листопаді.
Дещо нелогічний спад цін на тлі відчутного браку продукту трейдери пояснювали великим диференціалом, який утворився між котируваннями на півночі й півдні Європи. Так, останнім часом цей “дизельний” диференціал сягнув $100/т, у зв’язку з чим українські компанії намагались зменшити закупівлі на півночі й паралельно збільшити на півдні. Однак сюрприз у вигляді скорочення постачань з Туреччини зробив своєрідний вакуум на ринку й відчуття дефіциту.
“Це дуже незвично на тлі вересня, коли всі були залиті. Зараз танкер стабільно розпродається задовго до заходу у порт”, — каже один із великих трейдерів.
Нагадаємо, закупівельні ціни на пшеницю в українських морських портах почали знижуватися через високі ризики постачання зерна морем та високі ставки фрахту.
В Україні дефіциту базового набору продуктів немає. Проте іноді виникає дисбаланс цін, як це було з гречкою. Але засіяли більше площ, зібрали новий урожай – ціни впали. Так само виник дисбаланс з ціною на яйця.
Досвід роботи зерносушарок з теплогенераторами “НОВИЙ ЕЛЕВАТОР” схиляє на користь деревної тріски. Це найдешевший, усюди доступний та зручний у роботі вид палива.
Анна Лиса
Джерело: Landlord