Через миколаївський порт до повномасштабного вторгнення українські аграрії відвантажували близько 25−30% усього експорту
Деокупація Херсона відкриває можливість експорту зерна з портів Миколаєва. Про це зауважив в інтерв’ю НВ президент “Української зернової асоціації” Микола Горбачов.
“Відстань від Херсона до Миколаєва складає близько 60 кілометрів. Тому перспектива відвантажувати зерно з цього порту — абсолютно реальна. Щобільше, в новій зерновій угоді, яку зараз обговорюють у Туреччині, Миколаїв як порт для експорту продукції також вказаний”, – наголосив він.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Через миколаївський порт до повномасштабного вторгнення українські аграрії відвантажували близько 25−30% усього експорту.
Він додав, що останні два місяці Україна експортує по чотири мільйони тонн зернових на місяць. З Миколаєва могли б ще додатково відвантажувати 2−2,5 мільйони тонн. До війни наш експорт складав 6−7 мільйонів тонн на місяць.
Нагадаємо, у рейтингу серед морських портів України за обсягами перевалки порт Миколаїв на початок року впевнено займав друге місце, з перевалки олії — безперечний лідер.
26 липня внаслідок ракетного обстрілу Миколаєва уражено об’єкт критичної інфраструктури та автотранспортне підприємство.
Одна з нагальних проблем агровиробників на деокупованих територіях — пошкодження сільгоспугідь і наявність на них вибухонебезпечних предметів. Території, які потребують розмінування та відповідного відновлення на Херсонщині, складають 70% від загальної площі сільгоспземель області.
Кабінет міністрів України ухвалив рішення про розширення акваторії морських портів на Дунаї – йдеться про порт в Ізмаїлі, Рені та порт Усть-Дунайськ.
Завершуються роботи з облаштування ділянки дороги Нижанковичі – Дрогобич – Стрий, яка веде до нового пункту пропуску “Нижанковичі – Мальховіце” на кордоні України та Польщі. Новий пункт пропуск передбачатиме рух легкових автомобілів та вантажівок із загальною масою до 3,5 тонн.
Тим часом в УДП повідомили про запуск “Дунайського зернового шляху”. “Дунайський зерновий шлях” передбачає доставку аграрної продукції баржами з річкового порту на Дунаї одразу на морське судно великого тоннажу на рейді порту в Румунії. Увесь логістичний ланцюжок здійснюється і контролюється УДП.
Загалом же проєкти зі збільшення пропускної спроможності українських портів на Дунаї до 25 млн тонн вантажів на рік потребують до $200 млн інвестицій.
Анна Лиса
Джерело: Landlord