Домовленості враховують інтереси як польських, так й українських фермерів, які транзитом везуть зерно до інших країн і до польських портів
3 березня у Варшаві відбулася зустріч міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Сольського та віце-прем’єр-міністра, міністра сільського господарства і розвитку села Польщі Генрика Ковальчика. За результатами зустрічі сторони досягнули домовленостей відносно спрощення проходження процедур при експорті українських зернових та олійних культур транзитом через Польщу до інших країн, повідомляє пресслужба Міністерства аграрної політики та продовольства.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Ми досягли взаємовигідних результатів. Важливо, що ці домовленості враховують інтереси як польських, так й українських фермерів, які транзитом везуть зерно до інших країн і до польських портів. Плануємо впровадити ці процедури найближчими днями. І наступного тижня транспорт поїде вже за новими правилами. Це зменшить черги на кордонах і зробить більш комфортною торгівлю між нашими країнами, – зазначив Сольський.
Так, з метою покращення та упорядкування транзиту українських зернових та олійних культур через територію Польщі, з 8 березня 2023 року офіційні пломби (митні пломби) будуть в обов’язковому порядку накладатися на автомобільні транспортні засоби на митних пунктах, розташованих на польсько-українських прикордонних переходах.
У випадку залізничних перевезень перевізник буде зобов’язаний накладати пломби на кожен вагон. Пломби контролюватимуться працівниками Національної фіскальної адміністрації на польсько-українських прикордонних переходах.
У разі транзиту товарів до інших країн-членів ЄС, офіційні пломби будуть зніматися в уповноважених пунктах зберігання, розташованих в цих країнах. Запис про прибуття вантажу в заявлене місце з метою зняття пломб буде доступний через систему NCTS.
У разі транзиту до портів або інших країн-членів ЄС, за умови використання офіційних пломб, польська ветеринарна інспекція не буде проводити жодних перевірок.
Водночас у разі виявлення розбіжностей між заявленим та фактичним місцем вивантаження товару, українська сторона відсторонить експедиторів, які допустили такі розбіжності, від подальших транспортних операцій.
Нагадаємо, до Польщі обсяги транспортування українських зернових зросли у 27 разів. Послужили зміни логістичних маршрутів через повномасштабне вторгнення РФ на територію України 24 лютого 2022 року.
З метою збільшення обсягів експорту “великим” суднам, які доставляють агропродукцію з портів Великої Одеси в рамках “зернового коридору”, продовжили пріоритетність при проходженні Босфору.
Під час перевірки кораблів із українським продовольством у Туреччині відбувається звичайний саботаж з боку російської делегації. Перевірка одного судна триває до двох годин, на свою чергу кораблі чекають по 2-3 тижні.
Раніше Міністерство інфраструктури України погодилося з пропозицією “Укрзалізниці” про підвищення тарифів на перевезення вантажів на 70%.
Французька лізингова компанія Ermewa передала Rail Cargo Logistics (австрійська Rail Cargo Group) 200 новозбудованих вагонів-зерновозів для перевезення збіжжя з України.
Консалтингова компанія DB Engineering&Consulting визначила кілька маршрутів у Європі, які сумісні з українськими вагонами-хоперами.
Анна Лиса
Джерело: Landlord