Ужгородка

Новини Закарпаття

Яку стратегію варто обирати трейдерським компаніям в Україні – Ярослав Гордієнко

Компанія «Мімієр Трейд» працює на українському ринку з 2012 року, займаючись експортом рослинних олій і імпортом нафтопродуктів. Сьогодні компанія зарекомендувала себе на ринку як стабільний трейдер, а фінансовий обіг у 2019 році за прогнозами становитиме 230-240 млн. доларів США.

Досягти цього було не просто на конкурентному українському ринку, особливо враховуючи нестабільність цінової кон’юнктури глобального ринку рослинних олій. Засновниками «Мімієр Трейд» виступають дві швейцарська та українська компанії. Завдяки цьому 95% обігу компанії проходить саме через Швейцарію, що суттєво розширює операційні можливості. Зокрема, дає змогу працювати на ринках Росії та Білорусі. Наш співрозмовник – генеральний директор компанії Ярослав Гордієнко – приєднався до команди «Мімієр» наприкінці 2015 року ініціювавши курс на активізацію торгівельної діяльності.

Цьогоріч обсяг агропродукції становить 10-15 тис. т на місяць

Ви очолили «Мімієр Трейд Юкрейн» майже чотири роки тому і вже можна підвести деякі підсумки. Що саме Ви ставили за своє завдання?

― У 2016 році ми розпочали торгувати харчовими оліями українського виробництва. Це соняшникова олія різних ґатунків: сира, рафінована, високоолеїнова. Згодом додалися соєва та ріпакова олії. Потім почали реалізовувати нафтопродукти. Відповідно, аграрну продукцію ми експортуємо, а нафтопродукти – імпортуємо і продаємо в Україні.

На сьогоднішній день імпорт становить 20-25 тис. т щомісяця. По агропродуції цьогоріч обсяг становить 10-15 тис. т на місяць. Основні наші ринки збуту агропродукції – це Південно-Східна Азія та Євросоюз. Також почали торгувати із США і країні Близького Сходу. Фактично нарощуємо обсяги постачання щороку вдвічі.

― Яка бізнес-модель покладена в основу робити компанії?

― Наша діяльність – це не трейдинг в чистому вигляді. Ми позійіонуємо компанію, як сервіс-провайдера. поставляємо товар від виробника до кінцевого споживача. Наша швейцарська компанія з листопада цього року почала орендувати офіс у Женеві. Планується, що він розпочне функціонувати із березня 2020 року, причому у як наш головний офіс.

Ми купуємо товар у країнах СНД, Чорноморського регіонута Європейського Союзу. Відповідно, зареєстрували у двох європейських країнах податкові номери, щоб там можна було вести торгові операції та
відшкодовувати ПДВ. Хочемо робити акцент на діяльність саме женевського офісу, щоб відповідати всім стандартам міжнародного трейдера. Також у 2020 році планується відкриття офісу в Мінську.

Наявність офісу у Швейцарії – ледь не обов’язкова умова успішної роботи на ринку трейдингу

― Чому саме Швейцарія була обрана для розташування головного офісу?

― Наявність офісу у Швейцарії пов’язана з історією та юрисдикцією групи компаній. Швейцарія була обрана невипадково, оскільки понад всього 20% європейського трейду проводиться через цю країну. Багато відомих міжнародних компаній мають власні торгові представництва у цій країні. Наша компанія створила відповідну інфраструктуру в Швейцарії. Зокрема, відкрито рахунки у трьох швейцарських банках. Це дало змогу здійснювати торгові операції і в доларах, і в євро. Для ефективного трейдингу надзвичайно важливою є швидкість розрахунків. До того ж, наш фінансовий обіг становить понад 230 млн доларів у 2019 році.

Але банки із задоволенням працюють із компаніями, котрі мають понад 500 млн доларів обігу на рік. Впродовж трьох років ми працювали із власним оборотним капіталом, який був сформований на внесках акціонерів і позиках. Нині ж додалася кредитна лінія на 10 млн доларів від Crédit Suisse. Це дає змогу за рахунок банка зробити безпечну виручку.

― Що таке безпечна виручка? Це поки ще незвичний термін для українських підприємців.

― Найкраще – це отримати передплату за товар. Ми працюємо із такими клієнтами із Китаю та Кореї. Другим безпечним інструментом є акредитив. За партію продукції повинен заплатити банк, який випустив акредитив. Розрахунки за відкритими рахунками ми здійснюємо лише із найбільш надійними клієнтами, такими як, державні компанії Китаю, відомі італійські та французькі банки, а також офіси крупних мультинаціональних корпорацій.

Маржа падає, іноді доводиться укладати і закривати угоди з нульовою дохідністю

― Оператори в приватних розмовах стверджують, що на ринку трейдингу наявна дуже жорстка конкуренція. Прибутковість діяльності знижується, тому поставлені у непрості умови трейдери змушені якісно змінювати свій бізнес. Чи відчуваєте Ви це на собі?

― Я доволі давно займаюся трейдингом, і розпочинав із азів. Впродовж років роботи сформувалося власне бачення, зокрема, в тому, що стосується роботиіз кінцевими споживачами. Маржа падає, іноді доводиться укладати і закривати угоди з нульовою дохідністю. Адже завтра може бути більш вигідна угода із тим самим партнером. Потрібно підтримувати інтенсивність бізнес-потоку. Звичайно ж, доводиться змінюватися, бути більш гнучкими, віднаходити нові ніші і займати їх. Наприклад, з 2017 року ми почали займатися нафтопродуктами. До того взагалі не працювали на цьому ринку.

Читайте: Керівник господарства Дмитрівка Віктор Шипов: Як отримати 52 ц ячменю без опадів

― Чи можна якось виділитися на такому щільному ринку, враховуючи присутність на ньому крупних компаній?

― На ринку багато професійних компаній, які знають, що і по чому купити, і кому найвигідніше реалізувати продукцію. При цьому вони володіють усіма необхідними механізмами – юридичною підтримкою, підтримкою першокласних банків, зв’язками тощо. Тобто ринок дуже складний і високо конкурентний. «Тримати марку» тут дуже складно, але ми робимо все можливе для того, щоб зберегти і посилити свою конкурентоздатність.

― Ринок таких нішевих продуктів як високоолеїнова олія водночас є як привабливим для трейдерів, так і ризикованим з огляду на періодичні коливання попиту і цін. Чи вбачаєте Ви сенс в розвитку цього напрямку?

― Так, ми хочемо заходити глибше в ринок нішевих товарів. Перш за все, це високоолеїнова олія, оскільки її мало. Ми вже багато зробили у цьому році по цьому напрямку, також є великий контракт на наступний рік. У цьому році ми реалізували 5 судових партій олії планується ще одна партія соєвого шроту. Соєвий шрот – традиційний вид продукції, котрий користується попитом на ринку. Своєю чергою соняшниковий шрот вже вийшов із категорії нішевих товарів. Якщо говорити про ринок СНД, то ми купуємо в Росії соняшниковий шрот, а в Білорусі – пивоварний ячмінь. В Україні потрібні обсяги цих видів продукції також є, але ринок України сформувався і ціна на соняшникову олію і шрот давно є вищою, аніж в Росії.

Поряд з тим точної інформації про споживання високоолеїнової соняшникової олії на найбільших ринках немає. Тому ринок будь-якої миті може зробити сюрприз…

Багато чого залежить від таких факторів, як наприклад, наявність насіння тощо. Не зрідка трапляються стрибки ціни. Для прикладу візьмемо таку країну як Ліван. Він ніколи не споживав високоолеїнову олію. Якісь контракти трапляються, однак ще довго до стабільного попиту. Багато заводів, які переробляють високоолеїнову працюють сезонно – з вересень-грудень, а згодом поновлюють роботу вже з березня. Це пояснюється особливостями сировини, оскільки температура замерзання високоолеїнової олії вища, аніж у звичайної.

Розглядаємо можливість диверсифікувати свій аграрний напрямок й самостійно вирощувати деякі сільгоспкультури

― Наскільки різкими можуть бути цінові коливання на високоолеїнову продукцію?

― Скажімо, наразі премія втричі нижча, аніж минулого року. Торік була 700 доларів за тону, зараз – впала до 200 доларів. При цьому виробникам не зрідка гостро бракує насіння, особливо невеликим та середнім господарствам.

Тому спрогнозувати, як розвиватиметься ситуація на цьому ринку, доволі непросто. Були контракти на постачання високоолеїнової олії. Минулого року був момент, коли ринок злетів у буквальному сенсі – ціни росли на 50 доларів за тону кожен день. Ціна на насіння зросла з 300 до 500 доларів за півтора місяці. У крашерів почалися проблеми із сировиною, бо фермери вичікували кращу ціну і не продавали насіння.

Комерційний директор “Міміер Трейд” Юрій Паращак та генеральний директор Ярослав Гордієнко

Ми тоді опинилися в ситуації, коли логічне було б перенести контракти, але доводилося все одно «закривати» відвантаження. Є контракт – його потрібно виконувати. Ми не казали клієнтам, що у нас проблеми із постачальниками. Виконували постачання із інших країн. Зараз ми розглядаємо можливість диверсифікувати свій аграрний напрямок і самостійно вирощувати деякі сільгоспкультури. Однак від ідеї до практичної реалізації – довгий шлях.

―Що є пріоритетним у відносинах із клієнтами: ціна чи особливості фінансування?

― Для розрахунку дохідності операції, ми включаємо в розрахунки і вартість фінансування, і ціну товару, і строки фінансування. Нам зручно працювати, бо ми отримали фінансування від швейцарського банку Crédit Suisse. Це був непростий шлях, однак це доводить, що стратегія, яку ми обрали три року тому виявилася правильною.

Угоди можуть бути різними за обсягами, можна працювати з окремими клієнтами по разових невеликих партіях товару. Це може бути контракт, скажімо, і всього на 300 тисяч доларів.

Також у цьому році спробували попрацювати із фермерськими господарствами щодо постачання дизелю. З огляду на успішний досвід такої співпраці, з наступного року запустимо більш масштабну програму. Нашим клієнтам потрібно надавати комплексні різноманітні послуги.  Зокрема, ми нарощуємо обсяги продажів в України ГСМ через нашу дочірню компанію. Поки що це трейдинг, однак невдовзі будемо розвивати інфраструктурну мережу – партії від бензовоза і більше.

― Які плани у компанії «Люмьєр» на наступний рік?

― У 2020 році ми хочемо збільшити частку аграрної торгівлі за рахунок співпраці із банками. Зменшити кількість невеликих транзакцій, оскільки краще одна крупна угода, аніж десять менших, бо зростає обсяг паперової роботи та чисельність персоналу. Хочемо реалізовувати більше судових партій. Ми не женемося за лідерами ринку і не хочемо робити їм конкуренцію. Переважно продаємо кінцевим споживачам, однак закриваємо продажі із трейдерами, якщо в цьому є сенс.

Населення світу зростає, їжі потрібно більше, а потенціал для нарощення – саме тут, в тому числі в Україні. На жаль, нашому ринку бракує довіри від іноземних інвесторів, хоча вони могли б тут створювати представництва і закуповувати напряму. Тому вони працюють із тими компаніями, які добре знають ринок. Зростання обігу прямо пропорційний капіталу.

До наших планів також входить відкриттяще однієї кредитної лінії, з огляду на те, що у нас склалися хороші стосунки із одним банком в Австрії. Він також цікавиться ринком чорноморського регіону. Хоче працювати із платоспроможними позичальниками, у яких є

Інтерес до нашого ринку величезний. Інвестори чудово розуміють, що для них це золота жила. Тут все ще не так монополізовано.

Текст: Андрій Свирід

Фото: Олександр Ларичкін

Джерело: Landlord

uzhik

uzhik

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Нагору