Кожного літа загострюється конфлікт між дорожниками та аграріями, які везуть продукцію нового врожаю, на переробку та до портів. Саме застосування бетону при будівництві нових доріг на півдні країни може вирішити проблему. Про це заявив зам міністра інфраструктури Віктор Довгань.
Пілотним проектом може стати будівництво бетонної дороги Одеса-Миколаїв-Херсон, проект якої готується у міністерстві. «Це ідеальне рішення питання логістики в портах. Бетонна дорога першої категорії з’єднає порти Великої Одеси — Чорноморськ-Одеса-Южний-Миколаївський порт і Херсонський порт. Близько 150 км, чотири смуги і відсутність обмежень по вазі фур», — розповів Віктор Довгань. Бюджет проекту ділянки Одеса-Херсон близько 150-200 млн доларів. «Ми плануємо залучити фінансування шляхом кредиту у Ексімбанку Китаю. Підписання угоди планується на весну 2018 року, тоді ж почнеться будівництво», — каже заммінистра.
На його думку, найперспективнішим може стати проект, який з’єднає всі 13 українських портів Чорного моря, від Маріуполя до Рені. «Це не новий проект, а частина Highway Black Sea Road, так званого «Кільця навколо Чорного моря». У 2011 році 12 держав-учасників Організації чорноморського економічного співробітництва (ОЧЕС) підписали угоду про будівництво доріг навколо моря», — нагадав Віктор Довгань.
Цей проект зможе дати альтернативний шлях для експорту до Європи. «Зараз активно йдуть роботи на GО Highway, що зв’язує Гданськ-Одеса, і експорт активізувався через Львівську область. Але Highway Black Sea Road зможе суттєво оптимізувати логістику на Півдні України. Потоки з південних регіонів підуть одразу в південну та центральну Європу», — каже Віктор Довгань.